Terug college van burgemeester en schepenen

Mon 16/08/2021 - 13:00 schepenzaal

BUITENSCHOOLSE KINDEROPVANG

618.23 Sociaal tarief

  • Aanvraag sociaal tarief

    Het recht op sociaal tarief toe te passen voor belanghebbende en dit vanaf 1 augustus2021 voor een periode van 1 jaar.

ECONOMIE

205.99 Handel en nijverheid

FINANCIEN

473.11 Invorderingsstaten, berichten van ontvangst, contracten

  • Vorderingen 2021

    De ingediende vorderingen worden goedgekeurd voor een bedrag van 35.225,41 EUR.

473.261 Mandatering van de uitgaven (Fakturen en dubbels van fakturen en mandaten. Opmaken van de mandaten en ondertekening)

  • Aanrekeningen 2021

    De voorgelegde aanrekeningen worden betaalbaar gesteld voor een bedrag van 42.315,98 EUR.

484.06 Klachten. Bezwaarschriften

GBS ALGEMEEN

551.217 Kleuter- en lager onderwijs - Bijzondere functies (o.a. Taakleraar - Bijzondere leermeesters)

555.216 Deeltijds kunstonderwijs - Gewone werking van de klassen

GBS LINDEN

551 Kleuter- en lager onderwijs

551.216 Kleuter- en lager onderwijs - Gewone werking van de klassen

551.217 Kleuter- en lager onderwijs - Bijzondere functies (o.a. Taakleraar - Bijzondere leermeesters)

GEMEENTELIJKE INFRASTRUCTUUR EN MILIEU

473.0 Uitvoering van de begroting - algemeen

  • Beslist de factuur nr. 95630246 van 30 juli 2021 ten bedrage van 433,70 euro (excl. btw) of 524,78 euro (incl. btw), opgemaakt door de firma Alpheios bv (Wilrijk) voor het herstellen van een schuurmachine., te aanvaarden en betaalbaar te stellen.

637 Leefmilieu (verontreiniging, bescherming en verbetering)

637.0 Algemene studies en plannen : Diverse algemene milieurapporten : Vlaamse Provinciale Milieubeleids-plannen, Vlaamse Natuurontwikkelingsplan, rapporten van de Vlaamse Milieumaatschappij, algemene milieu-effectrapporten (MER).

  • Geeft opdracht, in het kader van de samenwerkingsovereenkomst exclusieve dienstverlening 2020-2025, "3.3 Taakondersteuning" aan Interleuven, Brouwersstraat 6, 3000 Leuven, om de noodruiming van de grachten langs de Brusselstraat-Z (beginpunt nabij Cubastraat-eindpunt Sint-Rochusloop en nabij de Tiensesteenweg) en de Krekeldries-O (inbuizing) onmiddellijk te laten uitvoeren zoals aangegeven in het voorstel van 9 augustus 2021 van Adviesverlening en Begeleiding, Milieudienst, Interleuven, voor de totale kostprijs van 7.747,00 euro waarvan:

    • 5.452,00 euro voor de eigenlijke ruiming
    • 2.295,00 euro voor de afvoer van het slib
    Geeft opdracht, in het kader van de samenwerkingsovereenkomst exclusieve dienstverlening 2020-2025, "3.3 Taakondersteuning" aan Interleuven, Brouwersstraat 6, 3000 Leuven, om de noodruiming van de grachten langs de Speelberg-O (nummer 11 tot Seftingstraat) onmiddellijk te laten uitvoeren zoals aangegeven in het voorstel van 9 augustus 2021 van Adviesverlening en Begeleiding, Milieudienst, Interleuven, voor de totale kostprijs van 856,00 euro waarvan:
    • 732,00 euro voor de eigenlijke ruiming
    • 124,00 euro voor de afvoer van het slib

637.2 Water

  • Stelt Interleuven, Brouwersstraat 6, 3000 Leuven, in het kader van de samenwerkingsovereenkomst exclusieve dienstverlening 2020-2025, "4.2 Geïntegreerde Omgevingshandhaving", aan tot vaststelling van de overtreding op de Vlaamse Milieuwetgeving, art. 6.2.2.1.2.§1 -verplichte scheiding van afvalwater en hemelwater en aansluiting op de openbare riolering - met opmaak van proces-verbaal, voor de woningen gelegen in de Dorpsstraat nrs 1 - 3 - 14 - 15 - 19 en 57, te 3210 Lubbeek.

  • Het college gaat akkoord om:

    • vóór 1 september 2021 op de gemeentelijke website het openbaar onderzoek bekend te maken met de vermelding dat het ontwerp van de digitale atlas ter inzage wordt gelegd vanaf 1 september 2021 tot en met 28 februari 2022 en een openbare computer ter beschikking te stellen aan burgers die zelf geen toegang hebben tot het internet;
    • het openbaar onderzoek bekend te maken in het gemeentelijk infoblad van november/december 2021 aan de hand van het voorbeeldartikel, beschikbaar op www.integraalwaterbeleid.be/nl/beleidsinstrumenten/digitale-atlas/gemeenten
    • de burgers daarbij te verwijzen naar de ontwerp digitale atlas en het inspraakformulier op www.integraalwaterbeleid.be;
    • de schriftelijk ontvangen opmerkingen of bezwaren, gericht aan het college van burgemeester en schepenen, telkens door middel van een proces-verbaal formeel te registreren en ten laatste op 14 maart 2022 aan de CIW te bezorgen op het adres:

      Coördinatiecommissie Integraal Waterbeleid
      Dokter De Moorstraat 24-26
      9300 AALST

    • na afloop van het openbaar onderzoek, binnen de zestig dagen na het versturen van de bezwaren en opmerkingen over waterlopen, waarvoor het gemeentelijk bestuur de waterloopbeheerder is, advies over te maken aan de Vlaamse Milieumaatschappij.

80 Openbare werken en openbare diensten - algemeen

803 Technische dienst (werkplaatsen, materialen, materieel, enz.)

  • Beslist voor het ophalen van goederen bij uithuiszettingen op het grondgebied van Lubbeek, een duidelijk kader te scheppen aan de hand van volgende procedure:

    1. De gerechtsdeurwaarder maakt een afspraak met de verantwoordelijke van de ploeg gebouwen van de dienst Gemeentelijke Infrastructuur en Milieubescherming (GIM) om de goederen bij uithuiszettingen op te halen en gedurende zes maanden in bewaring te houden.
    2. De verantwoordelijke van de ploeg gebouwen herinnert de betreffende gerechtsdeurwaarder eraan dat het, volgens de wetgeving, niet de verantwoordelijkheid is van de gemeente om de woning leeg te halen.
    3. De gerechtsdeurwaarder zal de goederen, die bij uithuiszettingen opgehaald moeten worden door de ploeg gebouwen van de gemeente, vooraf uit de betreffende woning laten verwijderen en buiten klaarzetten voor ophaling.
    4. De ploeg gebouwen zal zich gedurende de dag van de afspraak en binnen de werkuren ter beschikking houden om op vraag van de gerechtsdeurwaarder de goederen op te halen.
    5. De goederen die wegens onveilige verkeerssituaties niet buiten geplaatst kunnen worden, kunnen binnen in de woning verzameld worden en zullen door de medewerkers van de dienst gebouwen uitzonderlijk binnen opgehaald worden op voorwaarde dat zij de woning op een hygiënisch verantwoorde manier kunnen betreden.

815 Verlichting (openbare verlichting)

  • Toekomstfonds PBE - Kennisname

    Neemt kennis van de brief van 6 juli 2021 van de PBE, Diestsesteenweg 126, 3210 Linden, over 'Toekomstfonds PBE'.

861.2 Gebouwen en bijgebouwen bestemd voor het onderwijs

861.3 Gebouwen bestemd voor de eredienst en voor de rechterlijke macht

865 Dienst van de wegen

  • Neemt kennis van de brief van Agentschap Wegen en Verkeer, Wegen en Verkeer Vlaams-Brabant, Dirk Boutsgebouw, Diestsepoort 6 bus 81, 300 Leuven, over 'Werken Staatsbaan (N2) - Start tweede fase'.

  • Keurt het bestek met nr. 2021-014 (GIM) en de raming voor de opdracht “Winterdienst 2021-2022”, opgesteld door de Dienst Gemeentelijke Infrastructuur en Milieubescherming goed. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 103.200,00 euro (excl. btw) of 124.872,00 euro (incl. 21% btw). Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

  • Verleent goedkeuring aan vorderingsstaat 4 bis - gemeentelijk aandeel van Liema bvba (Tienen) voor de opdracht “Herinrichting Schoolstraat” voor een bedrag van 24.796,81 euro (excl. btw) of 30.004,14 euro (incl. 21% btw), waardoor de werken een bedrag bereiken van 119.961,86 euro (excl. btw) of 145.153,85 euro (incl. 21% btw).

HUISVESTING

6 Sociale activiteiten

OMGEVINGSVERGUNNINGEN

874.1 Stedenbouwkundige vergunning (p.m.)

874.21 Vergunningsplicht

PERSONEELSDIENST

205.95 Sport. Sportraad

  • Stelt de kandidaten tijdelijk aan als lesgevers, ofwel in het kader van socio-culturele activiteiten voor de sportweek augustus 2021, ofwel in het kader van tijdelijke tewerkstelling in het vrijwilligersstatuut voor de sportweek augustus 2021. Er worden ook twee stage-aanvragen ingewilligd.

300 Statuut van het personeel - algemeen. De openbare functie - ook deeltijdse arbeid voor statutair personeel

311 Aanwerving en benoeming (documenten en onderrichtingen)

332.1 Functiebeschrijving

332.42 Vorming

SECRETARIAAT

17 Provincies, gemeenten, agglomeraties en federaties

185.33 Secretariaat

205.259 Mobiliteit en verkeerswezen

  • Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het bestuurlijk verslag d.d. 16 augustus 2021 en rekent de kosten voor het administratief takelen door aan de foutparkeerder.

582.16 Lawaai en stoornis door de geburen

VRIJE TIJDSINFRASTRUCTUUR

571.61 Sportterreinen en sportzalen


Publicaties