Het schoolbestuur moet voor zijn gemeentescholen een arbeidsreglement opstellen dat de betrekkingen tussen het schoolbestuur en het personeel van het gemeentelijk basisonderwijs GBS De STip Linden, School3212 Pellenberg en GBS De STip Binkom regelt. Bij besluit van de gemeenteraad van 25 augustus 2020 werd de laatste versie van de arbeidsreglementen goedgekeurd.
Door de nieuwe onderwijswetgeving dient het huidige arbeidsreglement aangepast te worden.
Bijgevoegd het aangepaste arbeidsreglement van GBS De STip Linden, School3212 Pellenberg en GBS De STip Binkom
De directies van de drie gemeentescholen overlegden de wijzigingen op 1 juni 2022.
Op het ABOC van 21 juni werd het arbeidsreglement besproken en werden wijzigingen aangebracht.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
De wet van 8 april 1965 tot instelling van arbeidsreglementen, artikelen 1, 4 en 11 tot en met 15sexies
Schepencollege van 27 juni 2022
Het arbeidsreglement, dat ingaat vanaf 1 september 2022, werd door de schooldirecteurs Karin Bunckens GBS De STip Linden, Kristien Clits School3212 Pellenberg en An Courant GBS De STip Binkom in onderling overleg en volgens de nieuwe wettelijke bepalingen aangepast en onderhandeld met gunstig gevolg tijdens het vakbondsoverleg (ABOC) van 21 juni 2022.
Geen financiële gevolgen
Artikel 1. Het bestaande arbeidsreglement van GBS De Stip Linden, School3212 Pellenberg en GBS De STip Binkom, goedgekeurd op de gemeenteraad van 25 augustus 2020 wordt opgeheven.
Art. 2. Keurt het hierbij gevoegde arbeidsreglement van GBS De STip Linden, School3212 Pellenberg en GBS De STip Binkom goed.
Art. 3. Deelt dit besluit mee aan de directeurs.