Het schoolbestuur moet voor zijn gemeentescholen een arbeidsreglement opstellen dat de betrekkingen tussen het schoolbestuur en het personeel van het gemeentelijk basisonderwijs GBS De STip Linden, School3212 Pellenberg en GBS De STip Binkom regelt. Bij besluit van de gemeenteraad van 30 augustus 2022 werd de laatste versie van de arbeidsreglementen goedgekeurd.
Door de nieuwe onderwijswetgeving dient het huidige arbeidsreglement aangepast te worden.
Bijgevoegd het aangepaste arbeidsreglement van GBS De STip Linden, School3212 Pellenberg en GBS De STip Binkom
De directies van de drie gemeentescholen overlegden de wijzigingen op 14 juni 2023. De wijzigingen zijn aangebracht in Arial 'bolt' of Arial + grijze arcering.
Op het ABOC van 12 juni 2023 werd het arbeidsreglement besproken en werden bijkomende wijzigingen aangebracht.
Het schepencollege van 17 juli 2023 keurde de aanpassingen aan het arbeidsreglement principieel goed.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
De wet van 8 april 1965 tot instelling van arbeidsreglementen, artikelen 1, 4 en 11 tot en met 15sexies
Schepencollegebeslissing van 17 juli 2023: principiële goedkeuring arbeidsreglement van GBS De STip Linden, School3212 Pellenberg en GBS De STip Binkom.
Het arbeidsreglement, dat ingaat vanaf 1 september 2023, werd door de schooldirecteurs Karin Bunckens GBS De STip Linden, Kristien Clits School3212 Pellenberg en An Courant GBS De STip Binkom in onderling overleg en volgens de nieuwe wettelijke bepalingen aangepast en onderhandeld met gunstig gevolg tijdens het vakbondsoverleg (ABOC) van 12 juni 2023.
Geen financiële gevolgen
Enig artikel. Het, respectievelijk, hierbij gevoegde aangepaste arbeidsreglement van GBS De Stip Linden, School3212 Pellenberg en GBS De Stip Binkom goed te keuren met ingang van 1 september 2023.