De voorzitter opent de zitting op 13/05/2025 om 20:06.
Aan de commissie wordt gevraagd om de notulen van de zitting van de commissie beleidsdomeinen van 15 april 2025 goed te keuren.
De notulen van de commissie beleidsdomeinen van 15 april 2025 dienen goedgekeurd te worden.
De nieuwe gemeentewet;
Het decreet over het Lokaal Bestuur;
Enig artikel. De notulen van de commissie beleidsdomeinen van 15 april 2025 worden goedgekeurd.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de jaarrekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Kwinten Linden gunstig te adviseren.
Op 29 maart 2025 werd door het centraal kerkbestuur Lubbeek de jaarrekening 2024 van het bestuur van de eredienst Sint-Kwinten Linden, met een exploitatieoverschot van 12.096,27 EUR, ingediend.
Decreet Lokaal Bestuur
Eredienstendecreet van 7 mei 2004, artikel 54 en 55
Besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, artikel 39 tot en met 43
Ministerieel besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, artikel 1 tot en met 12
Uit het bewijsstuk van de kastoestand op 31 december 2024 en de bijgevoegde afdrukken van de rekeninguittreksels kan opgemaakt worden dat het resultaat van de jaarrekening correct is.
Artikel 1. De jaarrekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Kwinten Linden wordt gunstig geadviseerd met volgende kerncijfers:
Exploitatie-ontvangsten: 5.461,51 EUR
Exploitatie-uitgaven: 29.149,81 EUR
Overboekingen: 0,00 EUR
Exploitatie eigen financieel boekjaar: - 23.688,30 EUR
Overschot/tekort 2023: 9.331,65 EUR
Exploitatietoelage: 26.452,92 EUR
Overschot/tekort exploitatie: 12.096,27 EUR
Investeringsontvangsten: 0,00 EUR
Investeringsuitgaven: 0,00 EUR
Overboekingen: 0,00 EUR
Investeringen eigen financieel boekjaar: 0,00 EUR
Overschot/tekort 2023: 0,00 EUR
Overschot/tekort investeringen: 0,00 EUR
Art. 2. Kennis te geven van dit besluit aan de penningmeester van de kerkfabriek Sint-Kwinten Linden, het centraal kerkbestuur Lubbeek, het Aartsbisdom Mechelen-Brussel en de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de jaarrekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Bernardus Lubbeek gunstig te adviseren.
Op 29 maart 2025 werd door het centraal kerkbestuur Lubbeek de jaarrekening 2024 van het bestuur van de eredienst Sint-Bernardus Lubbeek, met een exploitatieoverschot van 149.693,91 EUR en een investeringstekort van 118.509,70 EUR, ingediend.
Decreet Lokaal Bestuur
Eredienstendecreet van 7 mei 2004, artikel 54 en 55
Besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, artikel 39 tot en met 43
Ministerieel besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, artikel 1 tot en met 12
Uit het bewijsstuk van de kastoestand op 31 december 2024 en de bijgevoegde afdrukken van de rekeninguittreksels kan opgemaakt worden dat het resultaat van de jaarrekening correct is.
Artikel 1. De jaarrekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Bernardus Lubbeek wordt gunstig geadviseerd met volgende kerncijfers:
Exploitatie-ontvangsten: 19.686,73 EUR
Exploitatie-uitgaven: 29.139,49 EUR
Overboekingen: 0,00 EUR
Exploitatie eigen financieel boekjaar: - 9.452,76 EUR
Overschot/tekort 2023: 159.146,67 EUR
Exploitatietoelage: 0,00 EUR
Overschot/tekort exploitatie: 149.693,91 EUR
Investeringsontvangsten: 0,00 EUR
Investeringsuitgaven: 12.500,00 EUR
Overboekingen: 0,00 EUR
Investeringen eigen financieel boekjaar: - 12.500,00 EUR
Overschot/tekort 2023: - 106.009,70 EUR
Overschot/tekort investeringen: - 118.509,70 EUR
Art. 2. Kennis te geven van dit besluit aan de penningmeester van de kerkfabriek St. Bernard, het centraal kerkbestuur Lubbeek, het Aartsbisdom Mechelen-Brussel en de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de jaarrekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Martinus Lubbeek gunstig te adviseren.
Op 29 maart 2025 werd door het centraal kerkbestuur Lubbeek de jaarrekening 2024 van het bestuur van de eredienst Sint-Martinus Lubbeek, met een exploitatieoverschot van 158.285,92 EUR en een investeringstekort van 17.065,78 EUR, ingediend.
Decreet Lokaal Bestuur
Eredienstendecreet van 7 mei 2004, artikel 54 en 55
Besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, artikel 39 tot en met 43
Ministerieel besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, artikel 1 tot en met 12
Uit het bewijsstuk van de kastoestand op 31 december 2024 en de bijgevoegde afdrukken van de rekeninguittreksels kan opgemaakt worden dat het resultaat van de jaarrekening correct is.
Artikel 1. De jaarrekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Martinus Lubbeek wordt gunstig geadviseerd met volgende kerncijfers:
Exploitatie-ontvangsten: 7.273,36 EUR
Exploitatie-uitgaven: 137.503,28 EUR
Overboekingen: 0,00 EUR
Exploitatie eigen financieel boekjaar: - 130.229,92 EUR
Overschot/tekort 2023: 135.119,39 EUR
Exploitatietoelage: 153.396,45 EUR
Overschot/tekort exploitatie: 158.285,92 EUR
Investeringsontvangsten: 681.462,57 EUR
Investeringsuitgaven: 724.743,81 EUR
Overboekingen: 0,00 EUR
Investeringen eigen financieel boekjaar: - 43.281,24 EUR
Overschot/tekort 2023: 26.215,46 EUR
Overschot/tekort investeringen: -17.065,78 EUR
Art. 2. Kennis te geven van dit besluit aan de penningmeester van de kerkfabriek Sint-Martinus Lubbeek, het centraal kerkbestuur Lubbeek, het Aartsbisdom Mechelen-Brussel en de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de jaarrekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Jan-Baptist Binkom gunstig te adviseren.
Op 29 maart 2025 werd door het centraal kerkbestuur Lubbeek de jaarrekening 2024 van het bestuur van de eredienst Sint-Jan-Baptist Binkom, met een exploitatieoverschot van 70.594,45 EUR en een investeringsoverschot van 6.861,68 EUR, ingediend.
Decreet Lokaal Bestuur
Eredienstendecreet van 7 mei 2004, artikel 54 en 55
Besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, artikel 39 tot en met 43
Ministerieel besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, artikel 1 tot en met 12
Uit het bewijsstuk van de kastoestand op 31 december 2024 en de bijgevoegde afdrukken van de rekeninguittreksels kan opgemaakt worden dat het resultaat van de jaarrekening correct is.
Artikel 1. De jaarrekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Jan-Baptist Binkom wordt gunstig geadviseerd met volgende kerncijfers:
Exploitatie-ontvangsten: 15.873,61 EUR
Exploitatie-uitgaven: 52.900,92 EUR
Overboekingen: - 30.72 EUR
Exploitatie eigen financieel boekjaar: - 37.058,03 EUR
Overschot/tekort 2023: 65.276,81 EUR
Exploitatietoelage: 42.375,67 EUR
Overschot/tekort exploitatie: 70.594,45 EUR
Investeringsontvangsten: 0,00 EUR
Investeringsuitgaven: 47.643,15 EUR
Overboekingen: 30,72 EUR
Investeringen eigen financieel boekjaar: - 47.612,43 EUR
Overschot/tekort 2023: 54.474,11 EUR
Overschot/tekort investeringen: 6.861,68 EUR
Art. 2. Kennis te geven van dit besluit aan de penningmeester van de kerkfabriek Sint-Jan-Baptist Binkom, het centraal kerkbestuur Lubbeek, het Aartsbisdom Mechelen-Brussel en de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de jaarrekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Pieter Pellenberg gunstig te adviseren.
Op 29 maart 2025 werd door het centraal kerkbestuur Lubbeek de jaarrekening 2024 van het bestuur van de eredienst Sint-Pieter Pellenberg, met een exploitatieoverschot van 9.323,05 EUR en een investeringstekort van 2.387,11 EUR, ingediend.
Decreet Lokaal Bestuur
Eredienstendecreet van 7 mei 2004, artikel 54 en 55
Besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, artikel 39 tot en met 43
Ministerieel besluit van 27 november 2006 tot vaststelling van de modellen van de boekhouding van de besturen van de eredienst en ter uitvoering van artikel 46 van het besluit van de Vlaamse regering van 13 oktober 2006 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de besturen van de erkende erediensten en van de centrale besturen van de erkende erediensten, artikel 1 tot en met 12
Uit het bewijsstuk van de kastoestand op 31 december 2024 en de bijgevoegde afdrukken van de rekeninguittreksels kan opgemaakt worden dat het resultaat van de jaarrekening correct is.
Artikel 1. De jaarrekening 2024 van de kerkfabriek Sint-Pieter Pellenberg wordt gunstig geadviseerd met volgende kerncijfers:
Exploitatie-ontvangsten: 61.016,52 EUR
Exploitatie-uitgaven: 42.174,67 EUR
Overboekingen: - 21.000,00 EUR
Exploitatie eigen financieel boekjaar: - 2.158,15 EUR
Overschot/tekort 2023: 8.397,64 EUR
Exploitatietoelage: 3.083,56 EUR
Overschot/tekort exploitatie: 9.323,05 EUR
Investeringsontvangsten: 5.690,03 EUR
Investeringsuitgaven: 28.823,05 EUR
Overboekingen: 21.000,00 EUR
Investeringen eigen financieel boekjaar: - 2.133,02 EUR
Overschot/tekort 2023: - 254,09 EUR
Overschot/tekort investeringen: - 2.387,11 EUR
Art. 2. Kennis te geven van dit besluit aan de penningmeester van de kerkfabriek Sint-Pieter Pellenberg, het centraal kerkbestuur Lubbeek, het Aartsbisdom Mechelen-Brussel en de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het dossier betreffende het lestijden- en puntenpakket, de bijkomende personeelswerkingsbudget lestijden voor de organisatie van schooljaar 2025-2026 van GBS De STip Binkom goed te keuren.
De leerlingentelling van 1 februari 2025 levert het aantal gesubsidieerde lestijden voor de basisomkadering en vormt de personeelsformatie van het schooljaar 2025-2026.
Volgens de berekening beschikt de school voor schooljaar 2025-2026 over
Op 21 maart 2025 werd deze berekening bevestigd door een dienstbrief van het Vlaamse Ministerie van Onderwijs en Vorming. Deze brief bevat de voorlopige berekening van de basisomkadering voor het aanwendbaar lestijden-, uren- en puntenpakket voor het schooljaar 2025-2026. Deze brief bevindt zich in bijlage.
Met dit lestijdenpakket heeft de school onvoldoende gesubsidieerde lestijden voor een degelijke organisatie en aangepast, kwalitatief onderwijs uit werken voor schooljaar 2025-2026.
Voor kleuterschool vraagt de school 0/24 lestijden personeelswerkingsbudget. Dit brengt met zich mee dat er geen uren kleuterzorg zullen zijn. Van de leerkrachten wordt verwacht om deze zorg zelf te doen.
Voor de lager school heeft de school 18/24 lestijden personeelswerkingsbudget nodig.
In bijlage de berekening, het voorstel tot organisatie van schooljaar 2025-2026 en de motivatie van schooldirecteur An Courant GBS "de STip" Binkom.
De gesubsidieerde uren ICT zijn ontoereikend om de Digisprong en alles wat daarbij komt kijken uit te rollen voor de 3 gemeentelijke basisscholen. Extra 12/36 uren ICT-coördinator zijn noodzakelijk om de operationele, technische en pedagogische interacties en het verder professionaliseren uit te bouwen.
Decreet Lokaal Bestuur
Decreet basisonderwijs van 25 februari 1997
Besluit van de Vlaamse Regering van 17 juni 1997 betreffende de personeelsformatie in het gewoon basisonderwijs
Besluit van de Vlaamse regering van 5 december 2003 betreffende ICT-coördinatie in het onderwijs
Besluit van de Vlaamse regering van 5 maart 2004 betreffende de puntenenveloppen voor de scholengemeenschap basisonderwijs
Collegebeslissing van 28 april 2025: Aanwending lestijden en urenpakket GBS Binkom en bijkomende lestijden ten laste van de gemeente voor schooljaar 2025-2026
Om werkbaar werk, zowel voor de personeelsleden als voor de leerlingen, mogelijk te maken en om te kunnen inspelen op de noden van het hedendaags onderwijs waarin differentiatie en onderwijs op maat van elke leerling nagestreefd worden, zijn 18/24 lestijden voor de lagere school nodig
De 12/36 gevraagde uren personeelswerkingsbudget ICT-coördinator zijn voor de 3 gemeentelijke basisscholen nodig om de Digisprong in al zijn aspecten verder vorm te geven.
De uitgaven worden voorzien in het exploitatiebudget van 2025
Actienummer |
1419/004/001/005/002 |
Beleidscode (omschrijving en nummer) | 0800-02 |
Algemene rekening + omschrijving | 6170000 Uitzendkrachten en personen ter beschikking gesteld van het bestuur (PWB-uren) |
Bedrag uitgave inclusief BTW | +/- 14483,52 (boekjaar 2025 september- december) +/- 25346,16 (boekjaar 2026 januari- juni) |
Aannemer/leverancier/instantie | Vlaamse Gemeenschap van Onderwijs |
Geraamde inkomsten of subsidies in het budgetjaar | geen |
Voorzien krediet 2025 |
46000 |
Beschikbaar krediet 2025 |
29587,41 |
Artikel 1. De gemeenteraad keurt de aanwending van het lestijden- en puntenpakket, de bijkomende personeelswerkingsbudget lestijden voor de organisatie van schooljaar 2025-2026 van GBS De STip Binkom als volgt goed:
- De 18/24 bijkomende lestijden personeelswerkingsbudget lagere onderwijs.
Art. 2. Deelt de beslissing mee aan de directeur van GBS de STip Binkom.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het dossier betreffende de aanwending van de gesubsidieerde lestijden- en het uren- en puntenpakket van GBS de STip Linden en de bijkomende lestijden en uren personeelwerkingsbudget ten laste van de gemeente voor schooljaar 2025-2026 goed te keuren.
De leerlingentelling van 1 februari 2025 bepaalt het aantal gesubsidieerde lestijden voor de basisomkadering van de personeelsformatie voor schooljaar 2025-2026 .
Volgens de berekening kan de school van Linden beschikken over volgende gesubsidieerde lestijden:
Op 21 maart 2025 ontving de school een dienstbrief van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming met de voorlopige berekening van het aanwendbaar gesubsidieerd lestijden-, uren- en puntenpakket van de school (met uitzondering van de zorguren) voor schooljaar 2025-2026. Deze brief vindt u in bijlage.
Kwaliteitsvol onderwijs vraagt een onderbouwde organisatie die flexibel kan inspelen op alle contextgegevens en maatschappelijke uitdagingen. Om dit doel te kunnen bereiken zowel op organisatorisch, didactisch als pedagogisch vlak, beschikt de school voor schooljaar 2025-2026 voor het kleuter- en het lager onderwijs over ONVOLDOENDE gesubsidieerde lestijden waardoor de organisatie en pedagogische werking onder druk komen te staan.
Daarnaast zijn de gesubsidieerde uren ICT om de digisprong en alles wat daarbij komt kijken verder te zetten, om de technische taken zoals websitebeheer en de installatie en beveiliging van het computernetwerk op te nemen en om de technische opvolging en de herstellingen aan toestellen (we merken op dat dit steeds meer tijd in beslag neemt) uit te voeren, ontoereikend voor de 3 gemeentelijke basisscholen. Extra 12/36 uren ICT coördinator zijn noodzakelijk om zowel aan de operationele, technische als pedagogische doelen verder te bouwen. Het professionaliseren van de leerkrachten is tevens een must willen we tot op de klasvloer een leerling- en doelgerichte digitale werking opzetten. Deze uren worden overkoepelend ingezet voor de 3 scholen.
De lestijdenberekening, het voorstel tot organisatie voor schooljaar 2025-2026 samen met de motivatie, opgemaakt door Karin Bunckens, directeur van GBS de STiP Linden, werden op 28 april 2025 aan het schepencollege voorgelegd en goedgekeurd.
De brief van het Departement onderwijs met de berekening van de gesubsidieerde lestijden, de aanwending van de lestijden en de motivatie voor de lestijden personeelswerkingsbudget, opgemaakt door Karin Bunckens, directeur van GBS de STiP Linden, werden in bijlage opgenomen.
Decreet lokaal bestuur
Decreet basisonderwijs van 25 februari 1997, hoofdstuk IX.
Besluit van de Vlaamse Regering van 17 juni 1997 betreffende de personeelsformatie in het gewoon basisonderwijs.
Besluit van de Vlaamse Regering van 5 december 2003 betreffende ICT-coördinatie in het onderwijs.
Besluit van de Vlaamse regering van 5 maart 2004 betreffende de puntenenveloppen voor de scholengemeenschap basisonderwijs.
Schepencollegebeslissing van 28 april 2025 betreffende de aanwending van het lestijden- , het uren- en puntenpakket van GBS de STip Linden en de bijkomende lestijden personeelwerkingsbudget ten laste van de gemeente voor schooljaar 2025-2026.
Om te kunnen inspelen op de steeds groter wordende diversiteit in het onderwijs, om een organisatie van werkbaar werk te creëren, zowel voor de personeelsleden als voor de leerlingen en om te kunnen voldoen aan de huidige maatschappelijke uitdagingen van diversiteit, respect, differentiatie, veerkracht, digitalisering, flexibiliteit, kwaliteitsvol onderwijs met de nadruk op cognitieve processen en levenslang leren, voorziet (mede door het leerlingenaantal van het vorige schooljaar te gebruiken als basis voor de aanwendbare lestijden en uren voor schooljaar 25-26) het departement onderwijs onvoldoende gesubsidieerde lestijden. Om een degelijke organisatie van de basisschool in GBS de STiP Linden uit te kunnen bouwen vraagt de directeur aan de gemeente 10 bijkomende lestijden voor de kleuterschool vanaf 5 januari 2026 en 27 lestijden lagere school vanaf 1 september 2025 onder de vorm van personeelswerkingsbudget te subsidiëren.
De 12/36 gevraagde uren personeel werkingsbudget ICT coördinator zijn voor de 3 gemeentelijke basisscholen nodig om de digisprong in al zijn aspecten verder vorm te geven.
De uitgaven worden voorzien in het exploitatie- en investeringsbudget.
Actienummer |
080001 |
Beleidscode (omschrijving en nummer) | 6170000 : uitzendkrachten en personen ter beschikking gesteld van het bestuur (personeelswerkingsbudget) |
Algemene rekening + omschrijving | |
Bedrag uitgave inclusief BTW | september-december 2025: 36100 euro (=27/24 voor lager onderwijs Linden + 12/36 ICT voor de 3 gemeentelijke basisscholen)
64092 euro (= voor 10/24 voor kleuteronderwijs + 27/24 lagere school + 12/36 ICT voor 3 gemeentescholen) |
Aannemer/leverancier/instantie | Vlaamse Gemeenschap van Onderwijs |
Geraamde inkomsten of subsidies in het budgetjaar | geen |
Voorzien krediet | 2025: 65000 |
Beschikbaar krediet | 2025:35518,44 |
Artikel 1. De gemeenteraad keurt de aanwending van het lestijden-, het uren- en puntenpakket voor schooljaar 2025-2026 van GBS de STip Linden als volgt goed:
Art. 2. De directeur van de gemeentelijke basisschool de STiP Linden vraagt het dossier betreffende het lestijden-, uren- en puntenpakket en de lestijden personeel werkingsbudget : personeelsformatie gemeentelijke basisschool de STip Linden, schooljaar 2025-2026 zoals hierboven beschreven voor te leggen aan de gemeenteraad van 27 mei 2025.
Art. 3. De beslissing mee te delen aan directeur, Karin Bunckens van de gemeentelijke basisschool de STip Linden.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het dossier betreffende het lestijden- en puntenpakket, de bijkomende personeelswerkingsbudget lestijden voor de organisatie van schooljaar 2025-2026 van GBS SCHOOL3212 goed te keuren.
Op 1 februari 2025 levert de leerlingentelling het aantal gesubsidieerde lestijden voor de basisomkadering en vormt de personeelsformatie van het schooljaar 2025-2026.
Om het volgende schooljaar in de mate van het mogelijke in optimale omstandigheden te kunnen starten, vraag ik in naam van alle leerkrachten, kinderen en hun ouders een aantal uren extra aan.
Volgens de berekening zal de school waarschijnlijk beschikken over volgende lestijden:
Met de vooropgestelde prognose van het lestijdenpakket heeft de school onvoldoende gesubsidieerde lestijden voor een optimale organisatie van het schooljaar
2025 - 2026. Daardoor vraagt de school:
Bijgevoegd zijn de berekening, het voorstel en de motivatie van schooldirecteur Kristien Clits GBS "SCHOOL3212" te vinden.
Decreet Lokaal Bestuur
Wet van 29 mei 1959 artikel 5 van het Koninklijk Besluit mei 1965, gewijzigd bij Koninklijk Besluit 6 maart 1967
Besluit van de Vlaamse regering 1 april 1993
BaO/2003/02 18 april 2003 "Hertekening onderwijslandschap basisonderwijs"
Besluit Vlaamse Regering 23 mei 1996
Decreet Basisonderwijs 25 februari 1997
Om werkbaar werk, zowel voor de personeelsleden als voor de leerlingen, mogelijk te maken en om te kunnen inspelen op de noden van het hedendaags onderwijs waarin differentiatie en onderwijs op maat van elke leerling nagestreefd worden, zijn volgende lestijden nodig:
De 12/36 gevraagde uren personeelswerkingsbudget ICT-coördinator zijn voor de 3 gemeentelijke basisscholen nodig om de digisprong in al zijn aspecten verder vorm te geven.
De uitgaven worden voorzien in het exploitatie- en investeringsbudget 2019.
Actienummer |
1419/004/001/005/003 |
Beleidscode (omschrijving en nummer) | 0800-03 |
Algemene rekening + omschrijving | 6170000 Uitzendkrachten en personen ter beschikking gesteld van het bestuur (PWB-uren) |
Bedrag uitgave inclusief BTW | +/- €40 000,00 |
Aannemer/leverancier/instantie | Toegestane werkingssubsidies aan andere overheidsinstellingen: PWB-uren terugvorderingen |
Geraamde inkomsten of subsidies in het budgetjaar | geen |
Artikel 1. Het dossier betreffende het lestijden- en puntenpakket, de bijkomende personeelswerkingsbudget lestijden voor schooljaar 2025 - 2026 van GBS SCHOOL3212 voor te leggen aan de gemeenteraad van 27 mei 2025 als volgt:
Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld om akkoord te gaan met een verhoging van het budget van 1.800.000 euro (incl.btw) in het meerjarenplan voor het bouwen van een nieuwe school te Pellenberg.
Een projectoverzicht kan je hieronder vinden:
Volgende bestekken werden goedgekeurd en gegund:
|
|
excl.btw |
incl.btw |
GR 25/01/2022 |
Goedkeuring samenwerkingsovereenkomst tussen gemeente Lubbeek, KUL en UZ |
|
|
GR 22/11/2022 |
Goedkeuring totaal projectbedrag |
|
|
|
perceel 1: ruwbouw - afbouw |
5 625 485,46 € |
|
|
perceel 2: elektriciteit en lift |
663 718,00 € |
|
|
perceel 3: HVAX en sanitair |
1 500 000,00 € |
|
|
perceel 4: erfgoed-dossiers |
1 200 000,00 € |
|
|
perceel 5: speelplaats |
350 000,00 € |
|
|
totaal |
9 339 203,46 € |
|
|
|
|
|
Perceel 1 : Ruwbouw |
|
|
|
GR 28/06/2022 |
Goedkeuring aanbestedingsbundel, lastvoorwaarden en wijze van gunnen perceel 1 en perceel 2 |
|
|
|
raming perceel 1: |
5 625 485,46 € |
5 963 014,59 € |
|
raming perceel 2: |
663 718,00 € |
703 541,08 € |
|
totaal |
6 289 203,46 € |
6 666 555,67 € |
CBS 23/12/2022 |
Aanbestedingsverslag met bijlagen (Verslag van nazicht van de offertes) - Goedkeuring |
5 448 340,94 € |
5 775 241,40 € |
Opdrachtnemer |
Reynders B & I nv |
|
|
Bedrag gunning |
|
5 448 340,94 € |
5 775 241,40 € |
Datum aanvang der werken |
12/06/2023 |
|
|
|
|
|
|
Perceel 2 : elektriciteit & lift |
|
|
|
GR 28/06/2022 |
Goedkeuring aanbestedingsbundel, lastvoorwaarden en wijze van gunnen perceel 1 en perceel 2 |
|
|
|
raming perceel 1: |
5 625 485,46 € |
5 963 014,59 € |
|
raming perceel 2: |
663 718,00 € |
703 541,08 € |
|
totaal |
6 289 203,46 € |
6 666 555,67 € |
Datum gunning |
CBS 25/09/2023 |
|
|
Opdrachtnemer |
Elektriciteitswerken Gielen N.V. |
|
|
Bedrag gunning |
|
610 791,91 € |
647 439,42 € |
Datum aanvang der werken |
29/05/2024 |
|
|
|
|
|
|
Perceel 3 : HVAC & sanitair |
|
|
|
GR 28/02/2023 |
Goedkeuring aanbestedingsbundel, lastvoorwaarden en wijze van gunnen perceel 3 |
|
|
Bedrag raming |
|
1 524 652,20 € |
1 616 131,33 € |
Datum gunning |
CBS 4/03/2024 |
|
|
Opdrachtnemer |
DANIO & PARTNERS NV |
|
|
Bedrag gunning |
|
1 351 867,63 € |
1 432 979,69 € |
Datum aanvang der werken |
29/05/2024 |
|
|
|
|
|
|
Perceel 4A : Schrijnwerk |
|
|
|
GR 30/05/2023 |
Goedkeuring aanbestedingsbundel, lastvoorwaarden en wijze van gunnen perceel 4A en 4B |
|
|
|
raming perceel 4a: |
592 681,26 € |
628 242,14 € |
|
raming perceel 4b: |
703 400,99 € |
745 605,05 € |
Bedrag raming |
totaal |
1 296 082,25 € |
1 373 847,19 € |
Datum gunning |
CBS 26/02/2024 |
|
|
Opdrachtnemer |
J. De Win bvba/bv |
|
|
Bedrag gunning |
|
685 488,10 € |
726 617,39 € |
Datum aanvang der werken |
3/06/2024 |
|
|
|
|
|
|
Perceel 4B : Restauratie en interieur |
|
|
|
GR 30/05/2023 |
Goedkeuring aanbestedingsbundel, lastvoorwaarden en wijze van gunnen perceel 4A en 4B |
|
|
|
raming perceel 4a: |
592 681,26 € |
628 242,14 € |
|
raming perceel 4b: |
703 400,99 € |
745 605,05 € |
Bedrag raming |
totaal |
1 296 082,25 € |
1 373 847,19 € |
Datum gunning |
CBS 04/03/2024 |
|
|
Opdrachtnemer |
IN RE BO |
|
|
Bedrag gunning |
|
787 376,03 € |
834 618,59 € |
Datum aanvang der werken |
3/06/2024 |
|
|
|
|
|
|
Perceel 4C : Restauratieve dak- en gevelwerken aan het kasteel |
|
|
|
GR 30/04/2024 |
Goedkeuring aanbestedingsbundel, lastvoorwaarden en wijze van gunnen perceel 4C |
|
|
Bedrag raming |
|
457 915,78 € |
485 390,73 € |
Datum gunning |
CBS 09/09/2024 |
|
|
Opdrachtnemer |
PIT-EIFFAGE NV |
|
|
Bedrag gunning |
|
514 561,63 € |
545 435,33 € |
Datum aanvang der werken |
10/02/2025 |
|
|
Voor dit project werd een subsidie toegekend door AGION:
Het principeakkoord voor de subsidie dateert van 9 december 2022 voor een subsidiebedrag van 3.107.413,40 euro.
Er werd een verhoging toegekend op 21 november 2024 voor een bedrag van1.038.602,09 euro, waardoor de subsidie vastgelegd wordt op 4.146.015,49 euro.
Voor dit project wordt eveneens een subsidie toegekend door het Agentschap Onroerend Erfgoed voor een geraamd bedrag van 528.379,40 euro, opgesplitst als volgt:
De ontwerpopdracht voor de opdracht “School Kasteel de Maurissens werd gegund aan INTERLEUVEN CVBA (Leuven).
In het kader van deze opdracht werden de nodige bestekken opgesteld door de ontwerper.
Voor elk van deze bestekken werd een gunning goedgekeurd:
|
|
excl.btw |
incl.btw |
GR 25/01/2022 |
Goedkeuring samenwerkingsovereenkomst tussen gemeente Lubbeek, KUL en UZ |
|
|
GR 22/11/2022 |
Goedkeuring totaal projectbedrag |
|
|
|
perceel 1: ruwbouw - afbouw |
5 625 485,46 € |
|
|
perceel 2: elektriciteit en lift |
663 718,00 € |
|
|
perceel 3: HVAX en sanitair |
1 500 000,00 € |
|
|
perceel 4: erfgoed-dossiers |
1 200 000,00 € |
|
|
perceel 5: speelplaats |
350 000,00 € |
|
|
totaal |
9 339 203,46 € |
|
|
|
|
|
Perceel 1 : Ruwbouw |
|
|
|
GR 28/06/2022 |
Goedkeuring aanbestedingsbundel, lastvoorwaarden en wijze van gunnen perceel 1 en perceel 2 |
|
|
|
raming perceel 1: |
5 625 485,46 € |
5 963 014,59 € |
|
raming perceel 2: |
663 718,00 € |
703 541,08 € |
|
totaal |
6 289 203,46 € |
6 666 555,67 € |
CBS 23/12/2022 |
Aanbestedingsverslag met bijlagen (Verslag van nazicht van de offertes) - Goedkeuring |
5 448 340,94 € |
5 775 241,40 € |
Opdrachtnemer |
Reynders B & I nv |
|
|
Bedrag gunning |
|
5 448 340,94 € |
5 775 241,40 € |
Datum aanvang der werken |
12/06/2023 |
|
|
|
|
|
|
Perceel 2 : elektriciteit & lift |
|
|
|
GR 28/06/2022 |
Goedkeuring aanbestedingsbundel, lastvoorwaarden en wijze van gunnen perceel 1 en perceel 2 |
|
|
|
raming perceel 1: |
5 625 485,46 € |
5 963 014,59 € |
|
raming perceel 2: |
663 718,00 € |
703 541,08 € |
|
totaal |
6 289 203,46 € |
6 666 555,67 € |
Datum gunning |
CBS 25/09/2023 |
|
|
Opdrachtnemer |
Elektriciteitswerken Gielen N.V. |
|
|
Bedrag gunning |
|
610 791,91 € |
647 439,42 € |
Datum aanvang der werken |
29/05/2024 |
|
|
|
|
|
|
Perceel 3 : HVAC & sanitair |
|
|
|
GR 28/02/2023 |
Goedkeuring aanbestedingsbundel, lastvoorwaarden en wijze van gunnen perceel 3 |
|
|
Bedrag raming |
|
1 524 652,20 € |
1 616 131,33 € |
Datum gunning |
CBS 4/03/2024 |
|
|
Opdrachtnemer |
DANIO & PARTNERS NV |
|
|
Bedrag gunning |
|
1 351 867,63 € |
1 432 979,69 € |
Datum aanvang der werken |
29/05/2024 |
|
|
|
|
|
|
Perceel 4A : Schrijnwerk |
|
|
|
GR 30/05/2023 |
Goedkeuring aanbestedingsbundel, lastvoorwaarden en wijze van gunnen perceel 4A en 4B |
|
|
|
raming perceel 4a: |
592 681,26 € |
628 242,14 € |
|
raming perceel 4b: |
703 400,99 € |
745 605,05 € |
Bedrag raming |
totaal |
1 296 082,25 € |
1 373 847,19 € |
Datum gunning |
CBS 26/02/2024 |
|
|
Opdrachtnemer |
J. De Win bvba/bv |
|
|
Bedrag gunning |
|
685 488,10 € |
726 617,39 € |
Datum aanvang der werken |
3/06/2024 |
|
|
|
|
|
|
Perceel 4B : Restauratie en interieur |
|
|
|
GR 30/05/2023 |
Goedkeuring aanbestedingsbundel, lastvoorwaarden en wijze van gunnen perceel 4A en 4B |
|
|
|
raming perceel 4a: |
592 681,26 € |
628 242,14 € |
|
raming perceel 4b: |
703 400,99 € |
745 605,05 € |
Bedrag raming |
totaal |
1 296 082,25 € |
1 373 847,19 € |
Datum gunning |
CBS 04/03/2024 |
|
|
Opdrachtnemer |
IN RE BO |
|
|
Bedrag gunning |
|
787 376,03 € |
834 618,59 € |
Datum aanvang der werken |
3/06/2024 |
|
|
|
|
|
|
Perceel 4C : Restauratieve dak- en gevelwerken aan het kasteel |
|
|
|
GR 30/04/2024 |
Goedkeuring aanbestedingsbundel, lastvoorwaarden en wijze van gunnen perceel 4C |
|
|
Bedrag raming |
|
457 915,78 € |
485 390,73 € |
Datum gunning |
CBS 09/09/2024 |
|
|
Opdrachtnemer |
PIT-EIFFAGE NV |
|
|
Bedrag gunning |
|
514 561,63 € |
545 435,33 € |
Datum aanvang der werken |
10/02/2025 |
|
|
Decreet Lokaal Bestuur
De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017:
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten:
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen:
Koninklijk besluit van 14 februari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 23 mei 2016 :
Het besluit van de gemeenteraad van 26 oktober 2016 :
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 18 april 2017 :
Het besluit van de gemeenteraad van 26 maart 2019 :
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 1 april 2019 :
Het besluit van de gemeenteraad van 30 december 2019 :
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 14 april 2020 :
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 10 augustus 2020 :
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 14 december 2020 :
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 8 februari 2020 :
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 22 maart 2021 :
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 3 mei 2021:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 17 mei 2021:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 23 augustus 2021:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 25 oktober 2021:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 3 november 2021:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 22 november 2021:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 6 december 2021:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 20 december 2021:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 27 december 2021:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 3 januari 2022:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 23 januari 2023:
Het besluit van de gemeenteraad van 25 januari 2022:
Het besluit van het college burgemeester en schepenen 28 februari 2022:
Het besluit van het college burgemeester en schepenen van 21 maart 2022:
Het besluit van het college burgemeester en schepenen van 2 mei 2022:
Het besluit van de gemeenteraad van 31 mei 2022:
Het besluit van de gemeenteraad van 28 juni 2022:
Het besluit van het college van 1 augustus 2022:
Het besluit van de gemeenteraad van 22 november 2022:
Het besluit van het college van 19 december 2022:
Het besluit van de gemeenteraad van 28 februari 2023:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 30 mei 2023:
Het besluit van de gemeenteraad van 30 mei 2023:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 25 september 2023:
Het besluit van de gemeenteraad van 28 november 2023:
Het besluit van de gemeenteraad van 27 december 2023:
Het besluit van de gemeenteraad van 30 april 2024:
Het besluit van het college van 4 maart 2024:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 25 maart 2024:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 9 september 2024:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 25 februari 2025:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 24 maart 2025:
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 24 maart 2025:
Het besluit van de gemeenteraad van 25 maart 2025:
Het besluit van de gemeenteraad van 29 april 2025:
Voor de school Pellenberg zijn de volgende percelen gegund/geraamd:
Perceel 01 (ruwbouwwerken)/gegund: 5.775.241,40 euro (incl.btw)
Perceel 02 (elektriciteit & lift)/gegund: 647.439.42 euro (incl.btw)
Perceel 03 (HVAC & sanitair)/gegund: 1.432.979,69 euro (incl.btw)
Perceel 04a (schrijnwerk)/gegund: 726.617.39 euro (incl.btw)
Perceel 04b (restauratie/ interieur)/gegund: 834618,59 euro (incl.btw)
Perceel 04c (dak&gevel)/gegund: 545.435,33 euro (incl.btw)
Perceel 05 (speelplaats)/geraamd: 588.430,49 euro (incl.btw)
Totaal project: 10.477.816,38 euro (incl.btw)
Door de onvoorziene stabiliteitsproblemen, bijkomende brandweereisen, niet voorziene posten in de bestekken, herzieningsbedragen (te voorzien volgens bestek), … zijn er nog per perceel meerkosten.
Wat is een herzieningsbedrag/herzieningsformule = In de tijdspanne tussen de offerte en de uiteindelijke uitvoering van een opdracht kunnen de lonen en sociale lasten, en de prijzen van materialen, grondstoffen en producten wijzigen. Om met deze schommelingen rekening te kunnen houden, werk je met een "herzieningsformule". Dit is mee opgenomen in het uitgeschreven bestek.
Perceel 01 (ruwbouwwerken):
Verrekeningen (meerwerken): 391.713,57 euro (incl.btw) waarvan 233.178,80€ (termijnverlening werfinrichting Reynders) al reeds op de GR geweest is.
Herzieningsbedrag: 211.450,26 euro (incl.btw)
Totaal meerkosten: 603.163,82 euro (incl.btw)
Gunning: 5.775.241,40 euro (incl.btw)
Totaal Perceel 01 (ruwbouwwerken): 6.378.405,22 euro (incl.btw)
Dit is een stijging van 10,44% tov de gunning.
Perceel 02 (elektriciteit & lift):
Verrekeningen (meerwerken): 0€ incl.btw
Herzieningsbedrag: 11.618,73€ incl btw
Totaal meerkosten: 11.618,73€ incl btw
Gunning: 647.439.42€ incl. btw
Totaal Perceel 02 (elektriciteit & lift): 659.058,15€ incl btw
Dit is een stijging van 1,79% tov de gunning.
Perceel 03 (HVAC & sanitair):
Verrekeningen (meerwerken): 7.671,94€ incl.btw
Herzieningsbedrag: 12.226,90€ incl btw
Totaal meerkosten: 19.898,84€ incl btw
Gunning: 1.432.979,69€ incl. btw
Totaal Perceel 03 (HVAC & sanitair): 1.452.878.53 euro (incl.btw)
Dit is een stijging van 1,39% tov de gunning.
Perceel 04a (schrijnwerk):
Verrekeningen (meerwerken): 0 euro (incl.btw)
Herzieningsbedrag: 249,08 euro (incl.btw)
Totaal meerkosten: 249,08 euro (incl.btw)
Gunning: 726.617.39 euro (incl.btw)
Totaal Perceel 04a (schrijnwerk): 726.866,46 euro (incl.btw)
Dit is een stijging van 0,03% tov de gunning.
Perceel 04b (restauratie/ interieur):
Verrekeningen (meerwerken): 95.652,10 euro (incl.btw)
Herzieningsbedrag: 13.122,74 euro (incl.btw)
Totaal meerkosten: 108.774,84 euro (incl.btw)
Gunning: 834.618,59 euro (incl.btw)
Totaal Perceel 04b (restauratie/ interieur): 943.393,43 euro (incl.btw)
Dit is een stijging van 13,03% tov de gunning.
Perceel 04c (dak&gevel):
Verrekeningen (meerwerken): 0 euro (incl.btw)
Herzieningsbedrag: 112,06 euro (incl.btw)
Totaal meerkosten: 112,06 euro (incl.btw)
Gunning: 545.435,33 euro (incl.btw)
Totaal Perceel 04c (dak&gevel): 545.547,39 euro (incl.btw)
Dit is een stijging van 0,02% tov de gunning.
Perceel 05 (speelplaats):
Verrekeningen (meerwerken): 0 euro (incl.btw)
Herzieningsbedrag: 0 euro (incl.btw)
Totaal meerkosten: 0 euro (incl.btw)
Raming: 588.430,49 euro (incl. btw)
Totaal Perceel 05 (speelplaats): 588.430,49 euro (incl.btw)
Totaal project: 11.513.046,99 euro (incl.btw)
Waarvan 227.904,44 euro het herzieningsbedrag is en waarvan de meerwerken komen op 743.817,38 euro (waarvan 233.178,80 euro (termijnverlening werfinrichting Reynders) al reeds op de GR geweest is)
Voor het verder verloop van de werken in 2025 zal er nog een geraamd budget van 250.000 euro (incl..btw) voorzien dienen te worden om te gebruiken voor het herzieningsbedrag te betalen. Hier boven op dient men nog een geraamd budget van 250.000 euro (incl.btw) te voorzien om onvoorziene kosten te kunnen bufferen.
De studiebureaus (architect nieuwbouw, architect restauratie, ingenieursbureau stabiliteit, technieken, …) kosten momenteel 989.294,80 euro (incl.btw). Er wordt geraamd dat hier in 2025 nog 300.000 euro (incl.btw) extra nodig zal zijn. Dit komt dan op een totaal van 1.289.294,80 euro (incl.btw). Dit is 9.69% op het totaal project.
Door de bijkomende onvoorziene kosten, het herzieningsbedrag en studiekosten dient men een extra budget van 1.800.000 euro (incl.btw) te voorzien in het meerjarenplan.
Het totaal uitgevoerd project incl de studiekosten zal een kostprijs hebben van 13.302.341,79 euro (incl.btw).
De aanleg van de site van de KUL is niet mee opgenomen in deze berekening. Omdat deze werken deels nog in 2026 zullen uitgevoerd worden is er een deel van de budgetten geschrapt. Voor dit project is er in het meerjarenplan 2025 nog een 440.076,61€ voorzien en zal er in het nieuwe MJP van 2026-2031 500.000 euro voorzien worden. Dit is een totaal van 940.076,61 euro (incl.btw).
Voor dit project werd een subsidie toegekend door AGION:
Het principeakkoord voor de subsidie dateert van 9 december 2022 voor een subsidiebedrag van 3.107.413,40 euro.
Er werd een verhoging toegekend op 21 november 2024 voor een bedrag van1.038.602,09 euro, waardoor de subsidie vastgelegd wordt op 4.146.015,49 euro.
Voor dit project werd eveneens een subsidie toegekend door het Agentschap Onroerend Erfgoed voor een geraamd bedrag van 528.379,40 euro, opgesplitst als volgt:
De uitgaven werden voorzien in de meerjarenplanning 2020 - 2025.
code |
2.1.1.01/0800-03/2210207/GEMEENTE/CBS/IP-003 |
Omschrijving |
gebouwen |
Actie |
2.1.1.01 |
Beleidsitem |
0800-03 |
Algemene rekening |
2210207 |
Investeringsenveloppe |
IP-003 |
|
|
|
|
Uitgaven |
BETAALDE STATEN - inclusief btw: Perceel 1: Perceel 2: Perceel 3: Perceel 4A: Perceel 4B: Perceel 4C: Perceel 5: |
|
|
Aannemer/Leverancier/Instantie |
Perceel 1: Perceel 2: Perceel 3: Perceel 4A: Perceel 4B: Perceel 4C: Perceel 5: |
|
|
code |
2.1.1.01/0800-03/1500000/GEMEENTE/CBS/IP-003 |
Omschrijving |
Investeringssubsidies en -schenkingen in kapitaal met vordering op korte termijn |
Actie |
2.1.1.01 |
Beleidsitem |
0800-03 |
Algemene rekening |
1500000Investeringssubsidies en -schenkingen in kapitaal met vordering op korte termijn |
Investeringsenveloppe |
IP-003 |
|
|
|
|
Subsidie |
Voorzien: Perceel 1: 2.586.857,10 (reeds gestort) Perceel 2: nihil Perceel 3: 232.944,18 euro Perceel 4A: 10.781,35 euro Perceel 4B: 57.874,94 euro Perceel 4C: Perceel 5: |
|
|
Aannemer/Leverancier/Instantie |
AGION |
code |
2.1.1.01/0800-03/1500000/GEMEENTE/CBS/IP-003 |
Omschrijving |
Investeringssubsidies en -schenkingen in kapitaal met vordering op korte termijn |
Actie |
2.1.1.01 |
Beleidsitem |
0800-03 |
Algemene rekening |
1500000Investeringssubsidies en -schenkingen in kapitaal met vordering op korte termijn |
Investeringsenveloppe |
IP-003 |
|
|
|
|
Subsidie |
Voorzien: Perceel 4A (buitenschrijnwerk): Perceel 4B (restauratiewerken interieur): Perceel 4C (restauratieve dak- en gevelwerken):
|
|
|
Aannemer/Leverancier/Instantie |
Agentschap Onroerend Erfgoed |
Enig artikel. Gaat akkoord met een verhoging van het budget met 1.800.000 euro (incl.btw) in het meerjarenplan voor het bouwen van een nieuwe school te Pellenberg.
De voorzitter sluit de zitting op 13/05/2025 om 22:00.
Namens commissie beleidsdomeinen,
Klaas Gutschoven
Secretaris
Hilke Verheyden
Voorzitter