De gemeenteraad keurt de notulen van de vorige zitting goed.
De gemeente Lubbeek neemt contact op met Wonen Vlaanderen om een protocol af te sluiten omtrent het jaarlijks delen van een overzicht met gegevens van mensen die niet reageerden op het bericht van het Agentschap dat ze 4 jaar ingeschreven zijn bij een sociale huisvestingsmaatschappij en dus mogelijk recht hebben op de Vlaamse huurpremie. De gemeente neemt vervolgens initiatief om deze mensen te bereiken en te wijzen op hun recht op de huurpremie en indien nodig te helpen bij de aanvraag.
De gebruiksovereenkomst tussen de gemeente Lubbeek, de gebruiker van het kadastraal perceel afdeling 1, sectie A, nr. 149F2, de eigenaar van dit perceel en de eigenaar van het kadastraal perceel afdeling 1, sectie A nr. 152Z wordt goedgekeurd. Het betreft het plaatsen van erosiebestrijdende maatregelen op deze percelen.
Kelly Heroes, Deskundige omgevingsvergunningen wordt aangewezen als omgevingsambtenaar vanaf 1 mei 2022
De GR besluit de toetreding tot het OPF PROLOCUS voor de contractuele medewerkers.
De heer Patrick Lippens wordt gemandateerd om de agendapunten van de algemene vergadering van Creadiv van 27 mei 2022 goed te keuren.
Mevrouw Liesbeth Smeyers wordt gemandateerd de agendapunten van de algemene vergadering van SWaL d.d. 19 april 2022 goed te keuren.
Schepen Hugo Simoens of diens plaatsvervanger wordt gemandateerd de agendapunten van de algemene vergadering van Fluvius OV goed te keuren.
Voorzitter Ellen Lammens, of haar plaatsvervanger, wordt gemandateerd de agendapunten van de algemene vergadering tevens jaarvergadering van Riobra d.d. 22 juni 2022 goed te keuren.
Voorzitter Ellen Lammens, of haar plaatsvervanger, wordt gemandateerd de agendapunten van de algemene vergadering tevens jaarvergadering van PBE d.d. 30 juni 2022 goed te keuren.
De volgende diensten, 2.2. Uitvoering ruimtelijk vergunningenbeleid', worden in exclusiviteit toegekend aan de zelfstandige groepering ‘Interleuven ondersteunende activiteiten’ met ingang van 01-05-2022 tot en met 31-12-2025, met dien verstande dat opdrachten die werden toegekend vóór het verstrijken van voormelde periode, zullen worden afgewerkt onder het systeem van de exclusieve dienstverlening.
De gemeenteraad neemt kennis van het jaarverslag van de GRIS van 2021.
Dhr. Ward Agten, medewerker Interleuven, wordt met ingang van 1 mei 2022 (behoudens mogelijk uitstel van de Vlaamse overheid) aangeduid als intergemeentelijk omgevingsambtenaar ruimtelijke ordening voor de gemeente Lubbeek.