Terug college van burgemeester en schepenen

Mon 24/02/2025 - 13:00 schepenzaal

BURGERZAKEN

20 Interne organisatie van het bestuur - algemeen

FINANCIEN

470 Begrotingen en rekeningen - algemeen

473.11 Invorderingsstaten, berichten van ontvangst, contracten

  • Vorderingen 2025

    De ingediende lijst van vorderingen wordt goedgekeurd.

473.21 Contracten, bestelbons

473.261 Mandatering van de uitgaven (Facturen en dubbels van facturen en mandaten. Opmaken van de mandaten en ondertekening)

  • Aanrekeningen 2025

    De voorgelegde aanrekeningen worden betaalbaar gesteld.

484.06 Klachten. Bezwaarschriften

GBS PELLENBERG

551 Kleuter- en lager onderwijs

551.216 Kleuter- en lager onderwijs - Gewone werking van de klassen

GEMEENTELIJKE INFRASTRUCTUUR

803 Technische dienst (werkplaatsen, materialen, materieel, enz.)

861 Gebouwen en inrichtingen

  • Er wordt beslist om goedkeuring te verlenen aan de offerte 7000319122 (dossiernummer 9000464729) van 11 september 2024 van Fluvius System Operator cv, voor de aansluiting van nieuwe riolering, met als uitvoeringsadres Tiensesteenweg 51 - 3211 Binkom voor een totaal van 1.810,95 (excl. btw) of 2.191,25 euro (incl. btw). De algemeen directeur en de burgemeester-waarnemend of hun plaatsvervangers worden gemachtigd om de offerte te ondertekenen.



861.2 Gebouwen en bijgebouwen bestemd voor het onderwijs

JEUGD

646.01 Ondersteuning en subsidiƫring door de gemeenteoverheid

MILIEU

637 Leefmilieu (verontreiniging, bescherming en verbetering)

865 Dienst van de wegen

MOBILITEIT

581 Openbare veiligheid

OMGEVINGSVERGUNNINGEN

874.1 Stedenbouwkundige vergunning (p.m.)

PERSONEELSDIENST

311 Aanwerving en benoeming (documenten en onderrichtingen)

SECRETARIAAT

175.0 Politiezones - algemeen

  • Het college van burgemeester neemt kennis van het bestuurlijk verslag en contacteert de eigenaar van de verkeersborden, met de opdracht nieuwe verkeersignalisatie te plaatsen en de bestuurlijk inbeslaggenomen verkeersborden op te halen bij de politiezone Lubbeek.

281.851 Applicaties voor het Secretariaat - Beheer van de documenten

600 Maatschappelijke dienstverlening (Sociale dienst)

  • De gemeente meldt voor 1 april 2025 aan het bevoegde regionale belastingkantoor (FOD Financiën) dat ze in 2025 opnieuw lokale zitdagen voor het invullen van de aangifte personenbelasting wil organiseren in Lubbeek en maakt dit tijdig kenbaar aan haar inwoners via de verschillende informatiekanalen waarover zij beschikt dat deze zitdagen opnieuw georganiseerd worden en hoe de inwoners een afspraak kunnen maken.

THUISDIENST

7 Instellingen van het OCMW en instellingen in de welzijnssector

  • Het college gaat akkoord met de verdere uitbouw van de Intergemeentelijke Preventiewerking Leuven Zuid, delegeert het beheer van de Intergemeentelijke Preventiewerking aan Gezondheidsmakers en gaat akkoord met het indienen van de engagementsverklaring door Gezondheidsmakers. De gemeente voorziet zelf in een cofinanciering die minstens even groot is als die van de Vlaamse Gemeenschap.