Het schoolbestuur moet voor zijn gemeentescholen een arbeidsreglement opstellen dat de betrekkingen tussen het schoolbestuur en het personeel van het gemeentelijk basisonderwijs GBS De STip Linden, GBS SCHOOL3212 Pellenberg en GBS De STip Binkom regelt. Bij besluit van de gemeenteraad van 27 augustus 2024 werd de laatste versie van de arbeidsreglementen goedgekeurd.
Door de nieuwe onderwijswetgeving dient het huidige arbeidsreglement aangepast te worden.
Bijgevoegd het aangepaste arbeidsreglement van GBS De STip Linden, GBS SCH3212 Pellenberg en GBS De STip Binkom
De directies van de drie gemeentescholen overlegden de wijzigingen op 16 juni 2025. De wijzigingen zijn aangebracht in Arial 'black' of Arial + grijze arcering.
Op het ABOC van 16 juni 2025 werd het arbeidsreglement besproken.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
De wet van 8 april 1965 tot instelling van arbeidsreglementen, artikelen 1, 4 en 11 tot en met 15sexies
Gemeenteraadsbeslissing van 27 augustus 2024
Schepencollegebeslissing van 30 juni 2025
Het arbeidsreglement, dat ingaat vanaf 1 september 2025, moet voldoen aan de nieuwste wettelijke bepalingen en werd door de schooldirecteurs Karin Bunckens GBS De STip Linden, Kristien Clits GBS SCHOOL3212 Pellenberg en An Courant GBS De STip Binkom in onderling overleg aangepast en onderhandeld met gunstig gevolg tijdens het vakbondsoverleg (ABOC) van 16 juni 2025.
Geen financiële gevolgen
Artikel 1. De gemeenteraad heft het arbeidsreglement van GBS De Stip Linden, GBS SCHOOL3212 Pellenberg en GBS De Stip Binkom dat goedgekeurd werd op de gemeenteraad van 27 augustus 2024 op.
Art.2. Keurt het hierbij gevoegde, aangepaste arbeidsreglement van GBS De Stip Linden, GBS SCHOOL3212 Pellenberg en GBS De Stip Binkom principieel goed.
Art.3. Maakt het arbeidsreglement bekend via www.arbeidsreglement.belgie.be