Terug gemeenteraad

Tue 30/05/2023 - 20:00 raadzaal

Goedkeuring notulen

Openbaar

ARCHIEF

547.1 Persoonlijk statuut, bepaald door oorlogsfeiten

GBS BINKOM

551.121 Kleuter- en lager onderwijs - Schoolbevolking. Schoolbevolkingnormen. Lestijdenpakket

  • Het dossier betreffende het lestijden- en puntenpakket, de bijkomende personeelswerkingsbudget lestijden voor de organisatie van schooljaar 2023-2024 van GBS De STipBinkom voor te leggen aan de gemeenteraad van 30 mei 2023 als volgt:
    - De aanwending van het lestijden- en puntenpakket, de bijkomende personeelswerkingsbudget lestijden voor de organisatie van schooljaar 2023-2024 van GBS De STip Binkom goed te keuren.
    - De 24/24 bijkomende lestijden personeelswerkingsbudget lagere onderwijs goed te keuren.

GBS LINDEN

551.216 Kleuter- en lager onderwijs - Gewone werking van de klassen

  • De aanwending van het lestijden-, uren- en puntenpakket en de lestijden personeel werkingsbudget ten laste van de gemeente: personeelsformatie gemeentelijke basisschool de STip Linden, schooljaar 2023-2024 als volgt goed te keuren:

    • 177/24 gesubsidieerde lestijden kleuteronderwijs;
    • 17/32 gesubsidieerde uren kinderverzorging;
    • 352/24 gesubsidieerde lestijden voor het lager onderwijs
    • 16/24 gesubsidieerde aanvullende lestijden niet confessionele zedenleer en hierop gestoeld bijkomende lestijden voor het inrichten van andere levensbeschouwingen;
    • 32 gesubsidieerde punten ICT - coördinatie;
    • 110 gesubsidieerde punten administratieve ondersteuning en beleidsondersteuning;
    • 103 gesubsidieerde punten zorgcoördinatie waarvan 35 % naar de klasvloer terugvloeit voor leren en studeren;
    • 12/24 lestijden personeel werkingsbudget ( PWB = uren ten laste van de gemeente) voor de organisatie van een 2de instapklas vanaf 15 april 2024 tot 30 juni 2024
    • 22/24 lestijden personeel werkingsbudget ( PWB = uren ten laste van de gemeente) van 1 september 2023 tot 30 juni 2024 voor de organisatie van het co- en teamteachen in de lagere school en extra taalstimulering via jeugdliteratuur.
    • 12/36 uren personeel werkingsbudget ( PWB = uren ten laste van de gemeente) van 1 september 2023 tot 30 juni 2024 voor de overkoepelende organisatie van ICT coördinatie in de 3 gemeentescholen van Lubbeek

GBS PELLENBERG

551 Kleuter- en lager onderwijs

GEMEENTELIJKE INFRASTRUCTUUR EN MILIEU

851 Rioleringsdienst

  • Goedkeuring van het protocol, opgesteld in het kader van het rioolbeleid van Fluvius betreffende de uitwisseling van persoonsgegevens met duidelijke voorwaarden en twee doeleinden, zijnde:

    • de handhaving van rioleringsdossiers in het kader van het Algemeen Waterverkoopreglement en
    • de uitwisseling van pandgegevens in het kader van afkoppelingsprojecten.

    en kennisname van de vernieuwde premiereglementen voor Rationeel Watergebruik (RWG) goedgekeurd op de Raad van Bestuur van Fluvius SO op 16 februari 2022 en goedgekeurd bij de distributienetbeheerders op respectievelijk 14/3/2022 (Fluvius West), 15/3/2022 (Fluvius Limburg), 16/3/2022 (Fluvius Antwerpen) en 21/3/2022 (Riobra).

861.2 Gebouwen en bijgebouwen bestemd voor het onderwijs

  • Goedkeuring van het bestek met nr. 320.105-4 en de raming voor de opdracht School Pellenberg - Nieuwbouw - Optie Kasteel de Maurissens - Perceel 4, opgesteld door de ontwerper, voor een totaal geraamd bedrag van 1.296.082,26 euro (excl. btw) of 1.373.847,20 euro (incl. 6% btw) en opgedeeld in volgende percelen:

    * Perceel a (schrijnwerk), raming: 592.681,27 euro (excl. btw) of 628.242,15 euro (incl. 6% btw);
    * Perceel b (restauratiewerken interieur), raming: 703.400,99 euro (excl. btw) of 745.605,05 euro (incl. 6% btw).

    De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de openbare procedure. Een subsidie zal aangevraagd worden bij de subsidiërende instantie Agentschap Onroerend Erfgoed team regio Oost, Diestsepoort 6 bus 94 te 3000 Leuven. De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal en Europees niveau.

     

865 Dienst van de wegen

  • Er wordt goedkeuring verleend aan het bestek met nr. 321.211 en de raming voor de opdracht “Heraanleg van de fietspaden langs de Geestbeek en de Gobbelsrode”. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt 685.299,00 euro (excl. btw) of 829.211,79 euro (incl. 21% btw). De opdracht zal gegund worden bij wijze van de openbare procedure. Aan de Gemeente Holsbeek wordt een bijdrage als derde betaler gevraagd. De Gemeente Lubbeek wordt gemandateerd om de procedure te voeren en in naam van Gemeente Holsbeek bij de gunning van de opdracht op te treden. In geval van een juridisch geschil omtrent deze overheidsopdracht, is elk deelnemend bestuur mee verantwoordelijk voor alle mogelijke kosten in verhouding tot zijn aandeel in de opdracht. De uitgave voor deze opdracht is voorzien in de meerjarenplanning 2020-2025 onder code 2023/1.1.2.20/0200-01/2240000/GEMEENTE/CBS/IP-001.

OMGEVINGSVERGUNNINGEN

PATRIMONIUM

575.03 Verbreding en andere wijzigingen van het tracé. Afschaffing

SECRETARIAAT

185.4 Intercommunale verenigingen

Vragenkwartier